Începe cu ce nu-ți place – Brian Tracy


Cheia fericirii, a satisfacției, a succesului deplin și a unui sentiment minunat de putere și eficacitate personală constă în a ne dezvolta obiceiul ca primul lucru pe care-l facem când începem munca să fie acela de a ne mânca „broasca”.


Din fericire, aceasta este o abilitate ce poate fi învățată și pe care o poți dobândi prin repetiție. Odată ce îți vei forma obiceiul de a începe treaba cu sarcina cea mai importantă, înainte de a face orice altceva, succesul tău va fi garantat.


Iată în cele ce urmează un rezumat al celor 21 de metode extraordinare de a nu mai tergiversa și de a duce la bun sfârșit mai multe lucruri într-un interval de timp mai scurt. Recitește aceste reguli și principii cu regularitate, până înțelegi bine modul de judecată și acțiune, iar viitorul tău va fi garantat.


1. Pregătește-ți terenul: Hotaraste-te ce vrei. Claritatea este esentiala. Inainte de a incepe, noteaza-ti telurile si obiectivele pe o foaie de hartie.


2. Planuieste-ti din vreme fiecare zi: Gandeste pe hartie. Cu fiecare minut pe care-l petreci planificand, poti castiga cinci sau zece minute in executie.


3. Aplica Regula 80/20 in tot ceea ce faci: 20% din activitatile tale vor fi responsabile pentru 80% din rezultatele pe care le obtii. Asigura-te ca eforturile tale sunt intotdeauana concentrate pe acele 20% din top. 

4.Tine seama de consecinte: Sarcinile si prioritatile tale cele mai importante sunt acelea care au cele mai grave consecinte, fie ele pozitive sau negative, in viata si munca ta. Concentreaza-te pe acestea mai presus de orice altceva.


5. Aplica in permanenta metoda ABCDE: Inainte de a incepe sa te ocupi de lista de sarcini, acorada-ti un ragaz de cateva minute pentru a le organiza dupa valoare si prioritate, astfel incat sa fii sigur ca te ocupa de activaitile cele mai importante pentru tine. 


6. Concentreaza-te asupra ariilor cu rezulate-cheie: Idetifica si stabileste care sunt rezultatele pe care este absolut necesar sa le obtii pentru a-ti indeplini munca asa cum trebuie, apoi ocupa-te de ele toata ziua. 


7. Respecta lege eficientei obligatorii: Nu ai niciodata suficient timp pentru tot ce trebuie sa faci, dar se gaseste intotdeauana suficient timp sa te ocupi de lucruruile cele mai importante. Care sa fie acestea?


8. Pregate-te cu atentie inainte de a incepe: Planificarea temeinica previne „performanta” proasta.

9. Fa-ti temele: Cu cat devii mai bine informat si mai priceput in sarcinile tale esentiale, cu atat mai repid incepi sa te ocupi de ele si cu atat mai repede le definitivezi.


10. Punet-ti talentul la lucru: Stabileste cu exacttate care sunt domeniile in care esti foarte bun sau ai putea fi foarte bun si straduieste-te sa urmaresti acele lucrui concrete la care te pricepi foarte bine.


11. Afla ce te impiedica: Stabileste care-ti sunt punctele slabe sau piedicile de natura interna sau externa, ce iti afecteaza rapiditatea cu care-ti implinesti cele mai importante teluri, si concentreaza-ti fortele pe inlaturarea lor.


12. Mergi de la un butoi la altul: Pentru a realiza sarcina cea mai mare si mai complicata nu e nevoe decat s-o abordezi cu etapa.


13. Asuma-ti responsabilitatea: Imagineaza-ti ca trebuie sa pleci din oras pentru o luna si munceste ca si cum ar trebui sa-ti inchei toate sarcinile majore inainte de a pleca.


14. Foloseste la maximum forta pesonala: Identifica-ti perioadele de maxima energie mentala si fizica de pe toata durata zilei si structureaza-ti sarcinile cele mai importante si mai obositoare in aceste intervale. Odihneste-te cat mai mult ca sa dai maximum de randament.


15. Mobilizeaza-te si treci la fapte: Fii proropriul tau antrenor, Cauta aspectul pozitiv din orice situatie. Concentreaza-te asupra solutiei mai degraba decat asupra problemei. Pastreaza-ti mereu optimismul si atitudinea constructiva.


16. Grabeste-te incet: Intrucat nu poti sa le faci pe toate, trebuie sa inveti sa amani cu buna stiinta acele sarcini care au o valoare nesemnificativa, astfel incat sa ai suficient timp pentru a te ocupa de acele putne lucruri care conteaza cu adevarat. 


17. Rezolva mai intai sarcina cea mai grea: Incepe fiecare zi cu sarcina cea mai dificila, acea sarcina care-ti poate aduce cele mai mari beneficii, tie si carierei tale, si propune-ti sa te ocupi de aceasta pana la realizarea ei integrala.


18. Portioneaza sarcina: Imparte sarcinile mari, complexe, in bucati de mici dimensiuni, apoi rezolva mai intai o mica portiune din sarcina pentru a te mobiliza. 


19. Imparte timpul in bucati: Organizeaza-ti ziua in intervale mari, in care sa te poti concentra perioade prelungite de timp asupra celor mai importante sarcini. 


20. Fii tot timpul activ: Fa-ti un obicei din a te misca cu rapiditate inspre finalizarea saricinilor-cheie. Fa-te cunoscut drept genul de persoana care rezolva lucrurile repede si bine.


21. Acorda exclusivitate fiecarei sarcini: Stabileste prioritati clare, apuca-te imediat de sarcina cea mai importanta, apoi lucreaza fara sa te opresti pana ce-ti duci treaba la bun sfarsit. Acesta este secretul real al performantei de varf si al unui maximum de productivitate personala.


Pur si simplu treci la treaba!

Incepe cu ce nu-ti place si mananca „broasca”!

Dacă vrei să citești carte integral, o poți comanda de aici.

https://viatadinabundenta.ro/produs/incepe-cu-ce-nu-ti-place-brian-tracy/

Spread the love

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Continutul este protejat!
Scroll to Top
Deschide Chat
1
Ai nevoie de ajutor?
Buna,

Cu ce te pot ajuta?